سوالات متداول
شستشوی فرشها دارای مراحل خاصی هست که بسته به جنس و نوع فرش متفاوت هست. اگر فرش ماشینی باشد می توان زمان تقریبی را بین دو الی سه روز و فرشهای دستبافت و ابریشم بین زمان چهار الی پنج روز اعلام کرد و البته این زمان ها در زمان پیک کاری مثل ایام عید و آخر تابستان متغیر است.
مواد شستشوی فرش ها بسته به نوع فرش و جنس آنها می باشد برای فرشهای ماشینی شستشوی اعلاشور با مواد نانوی درجه یک استفاده می شود. برای فرشهای دستبافت از شوینده های گیاهی یا هیدرو استفاده می شود که بسته به جنس فرش متفاوت است.
شستشوی فرش در محل به هیچ عنوان پیشنهاد و انجام نمی شود. این نوع شستشوی به صورت خشکشویی محل می باشد که فقط سطح روی فرش شستشو می شود و گرد و غبار و آلودگی داخل فرش می ماند و این موضوع باعث می شود که فرش به مرور زمان آسیب دیده و تار و پود آن از بین برود.
کارخانه قالیشویی گیلار دارای سابقه طولانی مدتی در امر شستشوی فرش می باشد و خرابی هیچ معنی در این مجموعه ندارد، مگر اینکه فرش از قبل پوسیدگی یا پارگی داشته باشد که آن هم با مشاهده و نظارت کارشناس به حداقل رساندیم، زیرا تمامی فرش ها قبل از شستشو کارشناسی می شوند.
قیمت تعمیرات فرش چقدر است؟
قیمت گذاری تعمیرات و رفوی فرش قبل از مشاهده فرش و کارشناسی خرابی کاملا امری غیر ممکن است. فرشها باید زیر نظر کارشناس ترمیم مشاهده شوند و قیمت گذاری و زمان بندی برای تعمیر داده شوند. برای سهولت کار نیز می توانید از فرش عکس تهیه کنید و به شماره واتساپ کارشناس ارسال کنید تا قیمت و زمان تعمیر به شما اعلام شود و در صورت تمایل اقدام به دریافت فرش از شما شود.
در شهر هایی که آب و هوای خشک دارند ارسال فرش با کاور هیچ گونه مشکلی ندارد ولی در شهر رشت و کلا استان گیلان که رطوبت هوا بالاست، این امر با مشکلات عدیده ای روبروست زیرا ممکن است مشتری به دلیل عدم حضور در زمان تحویل فرش را دریافت نکند و فرش با کاور در انبار کارخانه بماند و یا مشتری به دلیل عدم آگاهی، فرش را دو روز پس از تحویل گرفتن باز کند و چیزی که با آن مواجه می شود این است که یا کاور فرش از داخل عرق کرده و فرش حالت خیس و نمناک پیدا کرده و در حالت ناخوشایندتر فرش بوی نم گرفته و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، مشتری مقصر را قالیشویی می داند چون تصور می کند فرش خشک نشده و گاها اتفاق افتاده که کاور فرش پس از چند ماه قرار گرفتن در انباری منزل و یا تراس (یا به دلیل تعمیرات منزل و یا فرش اضافی بوده و... ) باز شده و مشاهده شده که فرش پوسیده شده و از بین رفته، بنابراین به دلیل یکسان نبودن سطح دانش افراد تمامی فرش ها کاور نمی شود و برای کاور حتما باید توسط مشتری درخواست داده و ثبت سیستمی شود زیرا در این صورت توضیحات لازم به مشتری داده خواهد شد تا از اتفاقات ناخوشایند جانبی جلوگیری شود. لازم به ذکر است بابت کاور هیچ گونه هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.
از آنجایی که قالیشویی گیلار زیر نظر اتحادیه قالیشویی رشت می باشد کلیه خدمات این مجموعه زیر نظر اتحادیه قالیشویی رشت می باشد. شستشوی فرشهای دستبافت معمولی، ابریشم و .. پس از مشاهده متخصص قیمت گذاری می شود و قیمت طبق توافق شرکت و مشتری اعلام می شود
بطور متوسط در مواقع معمولی 2 الی 3 روز برای طی مراحل کنترل، شستشو ،خشک کردن، کنترل نهایی و تحویل به مشتری زمان لازم است، اما در مواقع پیک کاری مثل ایام عید و یا اواخر تابستان این زمان می تواند بین 4 تا 6 روز متغیر باشد. که پس از آماده شدن فرش پیامکی به مضمون اینکه فرش شما آماده تحویل است و در بازه زمانی 48 ساعت آینده تحویل داده می شود برایتان ارسال می شود و نیز شما قادر خواهید بود در صورت عدم حضور در بازه زمانی مشخص شده توسط قالیشویی، از طریق لینکی که برایتان ارسال می شود زمان تحویل فرش هایتان را تغییر دهید.